Zoom Uygulamasının Oluşturduğu Güvenlik Açığını Kapatmak

Zorunlu sebeplerden de olsa uzaktan eğitimin yaygınlaştığı günümüzde Zoom uygulaması başarılı performansı ile öne çıktı. Çoğu öğretmen de Zoom'u severek ve beğenerek kullanıyor. Tabi başka uygulamalar da var, aslında onları da şöyle bi bildiklerimden üzerinden geçmek istiyorum.
Zoom'a alternatif olarak;


Gibi uygulamaları gösterebilirim. İçlerinden Jitsi'yi kullandım bir süre, gizliliğin önem verildiği bir uygulama olması açısından hoşuma gitti. Aynı zamanda bilgisayardan giriş sağlayacaksanız herhangi bir programa da ihtiyaç duymadan verilen davetiye linki ile tarayıcıdan direkt yayına katılması güzel olmuş. Hatta üyelik dahi istemiyor, o derece kişisel verilerin korunması ön planda, girdikten sonra dilerseniz nick yazabiliyorsunuz. Neyse konudan çok dağılmadan devam edeyim.

Ülkemizde çoğunlukla Zoom kullanılmasından ötürü kendim de kullandım ve internette araştırmalar, haberler okudum. Zoom'un güvenlik problemleri ile ilgili ciddi derecede endişeler var. Yapılan yayınlar Zoom'un bulut sisteminde saklandığı, çocukların da yayına gerek webcam, gerek ekran paylaşımları ile katıldığı için çocuklar açısından endişe uyandırdı. Aslında bazı şirketler kullanımını yasakladı bile gizlilik ihlallerinden ötürü.

Haberlerden ilgi çekici olanlardan birisi; Zoom'u kullanan iOS kullanıcıların verilerini Facebook ile paylaşıyor oluşu gündem oldu. Sonradan Zoom bu verilere erişim sağlayan kodu kaldırdığını açıkladı.

Başka bir haberde Zoom üzerinden Microsoft kullanıcı adı ve şifrelerine erişimin mümkün olduğu söyleniyordu. Hackerlerin kötüye kullanımı için bir hedef haline geldiğinden bahsediyordu. Hemen aşağıda Microsoft kullanıcı adımız ve şifremizin kötü niyetli kişilerin eline geçmemesi için neler yapabileceğimize dair yazımı dikkatlice okuyup uygulamanızı tavsiye ederim.

Zoom üzerinden uçtan uca şifreleme olmadığı ve görüşmelerin Zoom'un bulut sisteminde depo edilmesi sebebiyle tam bir gizliliğin olacağını tabiki söylemiyorum. Bu uçtan uca şifreleme olayının olmaması ve kullanıcıların kimlik bilgilerinin ortaya çıkması, davetsiz misafirlerin de görüşmeye katılabilmesine neden olabiliyor. Zoom ise bunun için, uçtan uca şifreleme yöntemini etkinleştirmenin mümkün olmadığını açıkladı.

Peki gelelim, Microsoft kullanıcı adı ve şifremizin erişimini engellemek için ne yapabileceğimize:

Öncelikle aşağıdaki gibi arama çubuğumuza "Yerel Güvenlik İlkesi" yazıyoruz.

Daha sonra açılan pencereden, şu adımları resimdeki gibi izliyoruz: 
Güvenlik Ayarları > Yerel İlkeler >  Güvenlik Seçenekleri
"Ağ Güvenliği: NTLM'yi kısıtla: Uzak sunuculara giden NTLM trafiği"
yazan yere çift tıklayarak "tümünü reddet" diyoruz.



İşte bu şekilde Microsoft hesabımızı yani bilgisayarımızı güvene alabiliriz. Derslerimizi işlediğimiz öğrencilerimizin güvenliğini veya kişisel verilerinin korunmasını ve hatta dersi sağlıklı bir şekilde işlemek için neler yapabiliriz üzerine de bir video hazırladım. Onu da sizlerle paylaşarak yazımı tamamlıyorum:







YORUMLAR

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: Zoom Uygulamasının Oluşturduğu Güvenlik Açığını Kapatmak
Zoom Uygulamasının Oluşturduğu Güvenlik Açığını Kapatmak
Zoom uygulaması kullananları tehdit eden güvenlik açığı, Microsoft Kullanıcı adı ve şifrelerinin ele geçirilmesinin önüne geçmek için ne yapabiliriz?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizmqi4RKVDsWFZz96FjxNdoALSeEo9fykrhgG-rOc4vbJHpQUTCcCeAtQlK5SVWfk2q0dW6bO3JPBISxKjRmOCcQqHBIoHdOdxnO2rlRGtbilUMhzwrm-sYAK-X0Tl5oA4ybWwsyb8vhky/s320/zoom.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizmqi4RKVDsWFZz96FjxNdoALSeEo9fykrhgG-rOc4vbJHpQUTCcCeAtQlK5SVWfk2q0dW6bO3JPBISxKjRmOCcQqHBIoHdOdxnO2rlRGtbilUMhzwrm-sYAK-X0Tl5oA4ybWwsyb8vhky/s72-c/zoom.jpg
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2020/04/zoom-uygulamasnn-olusturdugu-guvenlik.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2020/04/zoom-uygulamasnn-olusturdugu-guvenlik.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın