Taslak MEB Müfredat Programı #program2017

Milli Eğitim Bakanlığımız sürpriz bir şekilde bir anda ortaya bir yeni müfredat programı attı. Müfredatın yenilenmesi ve sürekli değişmesi alışık olmadığımız bir şey değil fakat bu kez heyecanlandırdı. Bu kez sömestr tatiline girerken bir anda ortaya çıkan programı taslak olarak sunarak, öğretmenlerinden katkı istedi.



mufredat.meb.gov.tr sitesi üzerinden #program2017 hashtagi ile MEB bu sefer yeni müfredatı taslak şeklinde ortaya attı ve biz öğretmenlerden de katkıda bulunmamızı, velilere de yeni müfredatın tanıtımını amaçları vs. gibi bilgileri detaylı olmasa da paylaştı. İlk izlenim olarak izlenilen yolun doğru olduğunu düşünüyorum, tek endişem ise acele edilmesi. Çünkü ülkemiz bu gibi değişiklikleri sürekli yaşıyor ve hep arada kayıp bir nesil olan çocuklarımız, öğrencilerimiz oluyor. Deneme tahtasına dönen öğrencilerimiz için en iyisi için acele etmemeli, tam karar verilerek yola öyle devam edilmeli. Daha sonrasında değişiklik değil, sadece güncellemeler ile geliştirilmesi sağlanmalıdır diye düşünüyorum.

Yeni taslak müfredat ile ilgili öğretmenlerden 7 yapı altında destek istiyor MEB, bunlar da şu şekilde;

  1. Kazanım
  2. Öğretim programın felsefesi
  3. Öğretim programının genel amaçları
  4. Öğretim programının uygulanma esasları
  5. Öğretim programının ölçme ve değerlendirme yaklaşımı
  6. Öğretim programının öğrenci seviyesine uygunluğu
  7. Öğretim programının kazanım sayısının yeterliliği
Bunlara ek olarak da diğer şeklinde bir başlıkta bizlere sunulmuş. Her bir yapıya ait de 
  • Değiştirme
  • Çıkarma
  • Ekleme
  • Diğer
Türleri sunularak bizlerden fikirler istenmiş. Kendim 
  • Kazanımlarla ilgili, 1 değiştirme, 1 kaldırma, 1 ekleme ve 1 diğer türünde 
  • Öğretim programın felsefesine yönelik 2 ekleme, 1 diğer türünde 
  • Öğretim programının genel amaçlarına yönelik 1 ekleme türünde
  • Öğretim programının uygulanma esaslarına yönelik 1 diğer türünde
  • Öğretim programının ölçme ve değerlendirme esaslarına yönelik 1 değiştirme türünde
  • Öğrenci programının öğrenci seviyesine uygunluğuna yönelik 1 diğer türünde
  • Öğretim programının kazanım sayısının yeterliliğine yönelik 1 diğer türünde
  • Diğer yapısı altında da 1 eklemede bulunarak elimde geldiğince Fen Bilimleri dersi 6.sınıf düzeyine katkıda bulunmaya çalıştım.
Sunmuş olduğum katkılarıma tablo şeklinde ulaşmak için: Taslak Müfredat Raporu bağlantısından word halinde ulaşabilirsiniz. 
Sizler de katkıda bulunmayı sakın unutmayın. Link

Fen Bilimleri dersi kapsamında fen okur-yazarı hedefiyle yola çıkılmış, araştırma-geliştirme üzerine ve proje temelli bir eğitim programı amaçlanmış. Bu öylesine önemli bir konu ve zor ki, bunun için acele edilmeden enine-boyuna düşünülerek tüm Türkiye çapında yapılacak çalışmalarla öğretmenlerin desteğiyle yapılmasının önemli olduğu vurgusunu her yerde yapmalıyız. İstenilen şeyler öğrenciler için fazla mı? Bize gereğinden fazla iş yükü getirecek mi? Bu gibi konuların üzerine düşülmesi gerekmekte. Üniversitelerde ilgili bölüm eğitmenleri ve biz öğretmenlerle yapılacak seminer ve kurultaylarda beraber çalışılırsa ülkemiz ve geleceğimiz için mükemmel bir adım atabiliriz. İşte o zaman radikal kararlar alarak yolumuzu aydınlatabiliriz.

YORUMLAR

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: Taslak MEB Müfredat Programı #program2017
Taslak MEB Müfredat Programı #program2017
Taslak MEB Müfredatı hakkındaki hazırladığım rapor ve düşüncelerim
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXpofrhjxXlHUUSAjcExUsvPoXspfLzC8pMEHNQ2fp6HazYLmvFy2aIJwkTlTYc2TW0JhnhzoFhYq1ZD4C_agDWQUyYBYeRSTd82kjn4bgFePmDski71pfp6CBfg_zJH9qcetB6NTd9BGb/s320/Ekran+Al%25C4%25B1nt%25C4%25B1s%25C4%25B1.PNG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhXpofrhjxXlHUUSAjcExUsvPoXspfLzC8pMEHNQ2fp6HazYLmvFy2aIJwkTlTYc2TW0JhnhzoFhYq1ZD4C_agDWQUyYBYeRSTd82kjn4bgFePmDski71pfp6CBfg_zJH9qcetB6NTd9BGb/s72-c/Ekran+Al%25C4%25B1nt%25C4%25B1s%25C4%25B1.PNG
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2017/01/taslak-meb-mufredat-program-program2017.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2017/01/taslak-meb-mufredat-program-program2017.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın