ETP & Yeditepe Üniversitesi 3.Eğitim Teknolojileri Konferansı (26 Mart 2016) #ETP16

Türkiye'de eğitim adına yeni birşeyler katmak isteyen, teknoloji çağında yaşayan biz eğitimcilerin kullandıkları teknolojik uygulamaları sunduğu bu güzel etkinlikte konuşmacı olarak katılmaktan dolayı gurur duydum.
Bu sene TÖZOK (Türkiye Özel Okullar Derneği) ve Yeditepe Üniversitesi destekli, ETP (Eğitim Teknolojileri Platformu)'nun 3.sünü düzenlediği Eğitim Teknolojileri Konferansı'nda Eğitimde Kullanılabilir Mobil Uygulamalar'a örnekler verip Plickers'ı derslerimizde nasıl kullanabilirizi detaylıca anlatmaya çalıştım. Paralel oturumlar olarak gerçekleşen etkinliğe sabah itibari ile katıldım. Bunlarla ilgili gözlemlerimi paylaşmak istiyorum sizlerle ve ardından sunumumu Prezi üzerinden sizlerle paylaşıp, sunum esnasındaki video kaydımı da Youtube üzerinden paylaşmış olacağım.
Sabah 08.00-09.00 arası kayıt ve ikramlar şeklinde gelişti. Ana büyük salonda açılış konuşması gerçekleştirildi. İlk olarak Yeditepe Üniversitesi kurucusu Bedrettin Dalan beyefendi konuşmasını yaptı. Ardından TÖZOK Başkan Yardımcısı Nurullah Dal ufak bir konuşma yaptı. Nurullah Dal'ın konuşmalarından not aldığım satır başları ise şöyle:
Eğitimde öğretmenin esas olduğunu bir kez daha vurguladı. Teknolojinin öğretmen için bir araç olabileceğini, kesinlikle önüne geçemeyeceğini bildiklerini vurguladı. Önemli olan teknolojiyi iyi kullanabilen öğretmen olabilmekte şeklinde sunumun amacına yönelik güzel cümleler kurdu.
  • Ana salon konuşmalarından sonra her eğitimci önceden belirlediği konuşmaları dinlemek için paralel oturumlara geçtiler. Arduino'ya olan ilgimden ötürü ben ilk oturumumda "Kodlama Dersi İçin Arduino'ya İlk Adım" konuşmasına geçtim. Yağmur Gür ve Yasemin Çiçek'ten aldığım notlar:
Scratch yapısı için önerilerde bulundular. Bunlar "mblock, S4A(Scratch for Arduino), Moodkit, Ardublock, Blocklyduino (TR dil desteği yok), App Inventor (Android uygulaması yapıp Arduino ile birleştirilebilen bir uygulama), Makey Makey".
Genel olarak Arduino tanıtımları, çeşitleri, yapılan güzel örneklerden videolarla sunumlar desteklenmiş. Fakat ben biraz tanıtım dinlemek değil de uygulama görmek istemiştim ondan pek tatmin etmedi konuşma ama en azından nereye bakabileceğimiz için de güzel tavsiye de bulundular. Online Arduino Eğitimleri için Turkcell Geleceği Yazanlar'a bakmamız tavsiyesinde bulundular. Arduino satın alımları için de güvenilir siteleri tercih etmemizi klona bulaşmazsanız iyi olur şeklinde tembihlediler ve robotistan.com'u önerdiler.
  • Bir sonraki katıldığım paralel oturum "Her Öğretmen İçin Yeni Nesil Kitaplar" sunumuydu. Esin Ecin Hanım bir bilgisayar öğretmeni. Okullarında kullandıkları interaktif kitaplardan (iBook) çok güzel örnekler gösterdi. Kendi kitaplarını oluşturarak derslerinde iPad ile işliyorlarmış. Açıkçası hayalime yaklaşan okul oldu kendileri, her öğrencinin önünde birer tabletin olduğu ve benim istediğim anda hepsine bağlanabildiğim birşeyler yollayabildiğim bir sisteme yakınlar. Bu seneydi sanırım 40 farklı iBook yapmış kendisi, benim de hayalim Fen Bilimleri kitabını iBook'tan tasarlamak ama cesaret bile edemiyordum iş yüküne, zaman bulamayışıma, hocamızın 40 kitap yazması beni fena gaza getirdi diyebilirim. Aldığım notlar şu şekilde:
iBook'larda güzel eklentiler oluşturmuş, interaktif şekle getirmiş kitapları. Bunu yaparken de Bookwidgets'ı kullanmış.
Kitaplarında hem telif hakkı sıkıntısı olmasın hem de kaliteli birşeyler olsun diye "istockphoto" dan resimler kullanmış. Daha önce de onun kadar kaliteli olmasa da telif sıkıntısı yaşamamak için "pixabay"ı kullanmış. Ufuk açıcı bir sunumdu etkilendim doğrusu.
  • Daha sonra da "Eğitimde Google Amca Dönemi" konulu İbrahim Küçükbay'ın sunumunu dinledim. Açıkçası bu sunum benim şundan dikkatimi çok çekti. Ben de Google'a "Google Amca" derim hep. Şunu bi "Google Amca"ya sorayım derdim hep ondan hoşuma gitti ve Apple ürünleri kullansam da Google'ın yadsınamaz şeylerinden ötürü bir de bunu dinlemek istedim. Okullarında Google Classroom'u kullanıyorlarmış. Çok da işlerine yaradığı ve kullanılması gereken yegane birşey olduğunu belirtti ve bize yaşadıkları ilk başlardaki zorluklardan, aşama aşama hazırlanmasından ve kullanımından bahsetti. Satır başları şu şekilde:
Öncelikle mail adresi olarak Gmail kullanımı gerekli.
İşlerin kolaylığı açısından sizin okul olduğunuza Google'ın inanması için k12.net.tr uzantılı web sitesinin gerekli olduğundan bahsetti.
Google Drive normalde 15GB fakat bu education kullanımından ötürü sınırsıza çıkıyor.
Google Forms Office'in online olması ve ortak bir çalışma alanı oluşturması açısından öne çıktığını ve online sınav-anketler yapılabildiğinden bahsetti.
Google Hangouts ile 15 kişiye kadar konferans imkanı olduğunu
Google Classroom'un 30 gün deneme, sonrasında tam sürüme geçtiğini
Her öğrencinin mail adresi olduğunu ve kapalı bir sistemle yönetildiğinden, sadece sistem yöneticisine mail atabilip, sadece sistem yöneticisinden mail alabilecek şekilde ayarlanabildiğinden bahsetti ve mailleşmelerin takip edilebildiğinden söz etti.
iOS cihazlardan Google Classroom uygulamasının olduğunu ama bir takım problemler de yaşadıklarını dile getirdi.
Bunun üzerinden ödevler verip takibi yapılabiliyor. Verilen ödevler uygulaması üzerinden pop-up şeklinde gidebiliyor. Online ödev verilip Classroom üzerinden yapımı da mümkün olduğunu ve veli panelinin de mevcut olup öğrencilerini kontrol edebildiğinden bahsetti.
Her sınıfa 20 öğretmen atanabiliyor ve her sınıf 2000 öğrenci kapasiteliymiş. Verilen online ödevler de Drive'da depolanıyor.
Google'ın bu servislerinden bahsettikten sonra da hocamız Youtube:Edu'yu önerdi.
Verimli bir toplantı daha oldu benim açımdan açıkçası, okulumuzda k12net ve asisto kullanımı var fakat bu daha çok hoşuma gitti açıkçası. Tavsiye edilebilir.
  • "Arduino ile Küçük Projeler Büyük İşler" adlı sunuma da katıldım, Arduino ile ilgili tatmin edici bilgilere ulaşamamıştım çünkü. Mesut Yanmaz & Yeliz Yanmaz Tülükaş tarafından güzel bir sunum oldu. Yanlarında getirdikleri Arduino'lar ve Bilgisayarlarla uygulamalı birşeyler yapmaları çok hoşuma gitti açıkçası. Sınıf da çok kalabalıktı ve bilgisayar kalmasa da izleme fırsatımız oldu uygulamalı en azından. Aldığım satır başları şunlar:
Öncelikle Scratch (sürükle-bırak kod yazımı) bilinmesi gerektiğini vurguladılar.
En çok kullanılan Arduino Mega ve Arduino Uno'ymuş ama bir farkları yokmuş şekil harici. Arduino'nun güzelliği projenizde kullanabilirsiniz ve lisans ödemesi kesinlikle yapmazsınız, açık kod kaynaklı çünkü.
Ticarileşen projede dahi lisans ödemesi yokmuş.
Neler yapılabilir? Hayal dünyanıza kalmış: "Akıllı ev sistemleri, araç takip sistemleri vs." alibaba.com dan arduino alınabileceği söylendi daha uygun fiyata. $75'ın altında sorun olmayacağını ama üstünde gümrük vergisine takılabileceğinizi bu yüzden parça parça sipariş vermemiz gerektiği bilgisi verildi. Kodlamaları da S4A ile yapıyorlarmış.
Çok verimli bir sunumdu teşekkürler kendilerine bir kez daha buradan.
  • Evet bu şekilde saati 15.00 ettik ve sıra kendi sunumuma geldi. Çok heyecanlıydım, katıldığım kimi sunum çok az kişili, kimi kalabalıktı bu yüzden acaba dedim gelen olur mu ama katılım iyiydi, arkadaşlara bir kez daha buradan teşekkür ediyorum. Sunum yaparken onların da sunumuma dahil olması açıkçası beni de eğlendirdi, güzel bir sunum olduğunu düşünüyorum; inşallah anlatabilmişimdir diyerek aşağıya Youtube videosunu koyuyorum ve hemen altına kullandığım Prezi sunumumu da paylaşıyorum sizlerle. Videoda Plickers harici kullandığım mobil uygulamalara örnekler de verdim buradan da paylaşayım, ileriki günlerde onlarla ilgili de blog yazarım inşallah diyorum.


 Youtube'dan tüm sunumum sizlerle:




Konuşmamda kullandığım slayt sunusu Prezi'yi sizlerle paylaşacağımı söylemiştim. Ona da bu link'ten ulaşabilirsiniz.
Prezi Sunumum:
http://prezi.com/a2m0tzzlojdy/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

Oturumdan fotoğraflar da paylaşmak istiyorum ve katılan arkadaşlara buradan selam gönderiyorum, çok teşekkürler, renk kattınız.










YORUMLAR

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: ETP & Yeditepe Üniversitesi 3.Eğitim Teknolojileri Konferansı (26 Mart 2016) #ETP16
ETP & Yeditepe Üniversitesi 3.Eğitim Teknolojileri Konferansı (26 Mart 2016) #ETP16
Plickers Uygulaması Üzerinden Sınıflarda Test Çözümüne Farklı Bir Yaklaşım
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhMccTggmTQ1RGk1Ro0LbfnpDW9Kv0s_nfCgOyOxNrpH85t5TYkWBoY4mH9qYr6djgznQWgHuYxl6NoSdGVUUpey4rQmD7qcT42EbvO_HKGBzpXJ0R_LtUh1SIDZqDlYejHGiOGwW7f77Fw/s320/IMG_4967.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhMccTggmTQ1RGk1Ro0LbfnpDW9Kv0s_nfCgOyOxNrpH85t5TYkWBoY4mH9qYr6djgznQWgHuYxl6NoSdGVUUpey4rQmD7qcT42EbvO_HKGBzpXJ0R_LtUh1SIDZqDlYejHGiOGwW7f77Fw/s72-c/IMG_4967.JPG
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2016/03/plickers-ile-test-cozumu.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2016/03/plickers-ile-test-cozumu.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın