Üzerime düşen 2? Uzaktan Eğitim Modeli ve Düşüncelerim

 Dünya'yı sarsan pandeminin etkileri devam ederken, okullar mecburi olarak önlem amaçlı uzaktan eğitime geçiş yapıyor. Ülkemiz de bu şartlarda dönem dönem okulları kapatıp açıyor, her kapandığında ise uzaktan eğitimin önemi bir kez daha karşımıza çıkıyor.

Bu süreçte öğretmenler uzaktan eğitime de adapte olmaya çalışıyorlar. Teknoloji ile arasında mesafe olanlar dahil bilgisayar ile daha fazla zaman harcıyorlar ve ben bunu çok güzel bir fırsat olarak görüyorum. Zorunlu olmadıkça bazı şeyleri öğrenmeyen arkadaşlar için güzel bir ilerleme bence.

Yaşça büyük öğretmen arkadaşlardan yaşanan bu süreçte uzaktan eğitim için kullanılabilir program öğrenme isteği gördükçe de çok mutlu oluyorum. Uzaktan eğitim sürecini Milli Eğitim Bakanlığı da EBA üzerinden Zoom programı ile entegre bir şekilde yürütüyor. Zoom gerçekten ihtiyacı karşılayan ve gördüğüm kadarıyla en iyi çözüm sunan program.

Kendi okulumda da uzaktan eğitim süreci ile ilgili tüm kadroya elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Programın kullanımı ile ilgili okul içi sunumlar gerçekleştirdim, gerektiğinde bilgisayarımdan ekran kaydı alarak detaylı olabilecek kısımların veya takılanların ihtiyaçlarına karşılık videolar çekip paylaştım. Aynı zamanda YouTube üzerinden de bazı paylaşımlarda bulundum.

Daha önceki yazılarımda da göreceğiniz üzere öncelikle bu süreçte "üzerime düşen nedir?" dedim ve bir YouTube hesabı açıp öğrencilere faydamın dokunacağı ders videoları paylaştım. Daha sonra öğretmen arkadaşlar için de bir kaygı konusu olan "güvenlik açığı ile ilgili ne yapılabilir?" videosu çektim. Hatta bir yazısını da burada yazmıştım.

Pandemi süreci devam ederken Zoom kullanmaya devam edildi ve süreç içerisinde Zoom da bazı güncellemeler ve değişiklikler yaptı. Bu süreçte yenilikleri takip eden arkadaşlar tabiki süreci güzel yönetiyorlardır fakat ders işlenişi esnasında yaşanabilecek bazı problemler için de önlem alınması ve dersin işlenişinin kaliteli olabilmesi için; ders ayarlarının nasıl yapılandırılması gerektiğini veya hangi ayarlar nerede nasıl kullanılabilir bunların da paylaşımını yapma ihtiyacı hissettim. Kendi ders içi ayarlarımı nasıl yaptığım ile ilgil videomu da sizlerle paylaşmak istiyorum:

 

Değişen, gelişen ve dijitalleşen dünyamızda eğitiminde bir takım değişimler geçirmesi çok olağandır. Bunlara adapte olmak da biz öğretmenlerin görevidir diye düşünüyorum ve toplumun önderleri olarak gördüğüm öğretmenlerimizin de bu dijtal dünyaya adapte ve entegre olmasının çok mühim olduğuna inanıyorum. Bu sebeple de bazı fikirlerimi burada yazmak istiyorum. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un da bahsettiği bir durumu geliştirme fikrindeyim. Pandemi bir gün biter ve tamamen normale dönüldüğünde EBA TV'nin devam edeceğini belirtmişti Milli Eğitim Bakanımız. Bunun çok yerinde ve doğru karar olduğunu düşünüyorum ve zaten son yıllarda EBA da çok güzel özellikler kazandı. Bunlardan öğrenciler faydalanabildiği gibi öğretmenler için de müthiş bir kaynak yuvası haline geldiğini söyleyebiliriz.

Kendi düşündüğüm bazı şeylere gelirsek pandemi bir gün elbet bitecek ve normalleşme gerçekleştiğinde; devlet okullarında kurslar, özel okullarda da kurslar mevcut. Kendim özel okulda çalıştığım için biliyorum, hem de çoğu özel okulda hafta sonu yarım gün (gerçi bazı okullar tam gün yapıyor diye duydum) eğitim oluyor. Genellikle hafta içi işlenen derslerin özetlerinin yapıldığı ve bol bol soru çözümüne ağırlık verildiği bir yarım gün olmakta burası. Buradaki yarım gün vaktin uzaktan eğitim ile yapılmasının doğru olacağı kanaatindeyim. Özet konunun uzaktan işlenebileceği, soru çözülecekse eğer hafta içi verilen testlerin çözümlerinin yapılabileceği güzel bir uzaktan eğitim modeli oluşturulabilir.

Öğrenciler ile eğitim kısmının dışında okulda hafta içi çıkışlar, hafta sonu ve hatta pazar günleri gibi zamanlarda toplantı ihtiyacı gibi durumlar doğabiliyor. Bu zamanlarda dahi online sistemlerin okullarda kullanımının yaygınlaşması hem zaman kazancı hem de maddi kazançları olacağını da yöneticilerin görmesi yerinde olacaktır kanaatindeyim. İstanbul gibi trafiği bol şehirlerde yolculukta kaybedilen zamanın kazanılmasını sağlayacaktır. 

Aslında benim söylemek istediğimi şöyle toplarlamak gerekirse; teknolojinin gelişme hızı gayet makul fakat insanların buna uyum süreci ülkemiz için gerçekten yavaş. Son model telefon alarak teknolojiyi yakaladığını düşünen çoğu insanımız o telefonların özelliklerinden ve yapabileceklerinden bihaber. Gençlerimiz veya çocuklarımız ise teknolojinin sadece oyun kısmında takılıp kalıyor. Büyüklerimiz ise uyum süreci zorlukları ve sadece zararlarından bahsediyor. (Olumsuzu olumluya çevirme gayreti dahi gösterilmiyor, sadece kısıtlanmalı gibi tedbirleri düşünüyor) Hazır pandemi nedeniyle mecburiyetten de olsa öğrenilen bazı dijital bilgilerin, uzaktan eğitim, uzaktan yönetim vs. bilgi sistemlerinin kullanımının artmasını fırsata çevirerek; teknolojinin tanımında da olduğu gibi hayatı kolaylaştıracak kısımlarını kullanmayı başarmalıyız artık. Bu yüzden online olarak yapılabilecek ve sağlıklı olabilecek zamanlarında interneti kullanmamız gerektiğini düşünüyorum.


YORUMLAR

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: Üzerime düşen 2? Uzaktan Eğitim Modeli ve Düşüncelerim
Üzerime düşen 2? Uzaktan Eğitim Modeli ve Düşüncelerim
Dünya'yı sarsan pandeminin etkileri devam ederken, okullar mecburi olarak önlem amaçlı uzaktan eğitime geçiş yapıyor. Ülkemiz de bu şartlarda dönem dö
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjv4kv9cUtkNNWUkpl6Baiebknj3uZutDw8LzY2BQdU8n_mSiZ4oXQEk6WSL7GzM4j2JVoABnXNhC75q-UcHXotkPn0aXD8Xi-5hYNrmfBZ2fq4MV_fmAz4q_-wqM12C-KeC7Ktsj1r8ui_/s320/devices.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjv4kv9cUtkNNWUkpl6Baiebknj3uZutDw8LzY2BQdU8n_mSiZ4oXQEk6WSL7GzM4j2JVoABnXNhC75q-UcHXotkPn0aXD8Xi-5hYNrmfBZ2fq4MV_fmAz4q_-wqM12C-KeC7Ktsj1r8ui_/s72-c/devices.png
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2020/12/uzerime-dusen-2-uzaktan-egitim-modeli.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2020/12/uzerime-dusen-2-uzaktan-egitim-modeli.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın