Üzerime düşen? YouTube ve Oyunlar Üzerine..

Bugün günlerden 24 Mart ve okullarımızın corona virüsünden ötürü tatil edilişinden sonra 11 gün geçti. Ülkemiz virüse karşı aldığı tedbirler ile bir süre virüs vakasına maruz kalmadı. Fakat ne yazıkki vaka sayıları artmakta ve hasta olan-olmayan herkese şimdiden geçmiş olsun dileklerimizi iletmek istiyorum.


Başlangıçta ufak önlemlerle başlayan ülkemiz bu önlemleri arttırarak ilerledi ve çoğumuz evlerimizde kalarak bu virüsün yayılmasını durdurmak istiyoruz. Bu nedenle #evindekalTürkiye diyoruz.

Evlerimizde kaldığımız bu süre boyunca sosyal medya üzerinden bu konu ile ilgili esprili sözler, videolar vs. çok görüyoruz. Başta ciddiyetin farkına varmayan vatandaşlarımız gün geçtikçe ciddiyetin ve bu önlemlerin öneminin farkına varacağına inanıyorum. (Tabiki bir kısım insanlar her zaman olduğu gibi hariç olacaktır) Burada virüse karşı sosyal medya üzerinden yapılan espritüel şeylere bir eleştiri getirmiyorum tabiki, eleştirim yaşamına normal devam edip dışarılarda gezenler içindir. Okulların kapanması ile birlikte boş durmamak ve ülkem, özellikle öğrencilerim için ne yapabilirimi düşündüm. EBA ve özel okulların hazırlıklarını yaptığı #uzaktaneğitim çalışmalarını duydum ve evde bireysel olarak da bir şey yapmam gerektiği ihtiyacını hissettim.

Öncelikle zaten var olan YouTube kanalımı daha aktif hale getirmem gerektiğini düşünerek, öğrencilerime konu anlatımları ve soru çözüm videoları çekmeye başladım, hatta eşimi de bu sürece dahil edip; kendim Fen Bilimleri, eşim de İngilizce ders videoları hazırlamaya başladık. Tabi önümüzde bir LGS süreci olduğundan ötürü önceliğimizi 8. sınıflara verdik. Bu yazıyı yazarken 5 Fen Bilimleri, 3 İngilizce videosu hazır.

Kanalıma ulaşmak için resme tıklayabilirsiniz:
https://www.youtube.com/channel/UCQkJIlsPWrpj-3cN_JL4AOA

8.Sınıf öğrencilerimiz için elimizden gelen Fen Bilimleri ve İngilizce için bunu yapmak oldu, tabiki WhatsApp üzerinden soruları gönderen öğrencilerimizin sorularını da cevaplıyoruz. Ülke olarak zaten her vatandaş üzerine düşeni yapmalı diye düşünüyor, bizler de öğretmen olduğumuz için böyle bir çalışmanın içinde olmaktan gurur duyuyoruz.

WhatsApp'tı, YouTube'du derken Blog'umu da düşünerek bu yazıyı kaleme almak istedim ve evlerinde oturan öğrencilerimiz için ne yapabilirimi hâlâ düşünüyorum. EBA, özel okulların uzaktaneğitimleri ve YouTube üzerinden derslerine devam eden öğrencilerimiz aileleri ile evlerinde daha çok vakit geçirmekteler. Bu süreç dışarı çıkmadan gerçekten de sıkıcı olabiliyor, yani kendi açımdan gerçekten kendime uğraşlar da bulsam bu tarz, sıkılmıyorum desem yanlış olur. Bu yüzden öğrencilerimiz ve ailelerinin beraber oynayabileceği oyunlar üzerine de bir yazı kaleme almak istedim.

Okulların tatil olması ile birlikte herkes öğrencilerinin eğitimi için endişelendi, haklılarda. Fakat evlerinde oturan milyonlar için tek düşünülecek kısmın eğitim olmadığını düşünüyorum. Okula gidemeyen bir öğretmen olarak ben görevimi sosyal medya üzerinden devam ettiriyorum, öğrenciler de evlerinde derslerini çalışıyor, ders videoları izliyorlar vs. Fakat evlerde artık daha fazla beraber vakit geçiren anne-baba ve çocuklar için olayın farklı bir boyutu da; birlikte geçirilen vakitin verimli, aile bağlarını kuvvetlendirici olması gerektiğidir diye düşünüyorum. Bu zor zamanlarda da olsak, güzel olan bir şey var ki; bu da daha çok birlikte olmak unutmayalım.

Bu yüzden birlikte sohbet edip hoş vakit geçirmeliyiz, aynı zamanda da evde ailemiz ve çocuklarımızla yapabileceğimiz çok çeşitli aktiviteler olabilir. Mesela oynayabileceğimiz çok çeşitli oyunlar var, bunları internetten de araştırabilirsiniz. Ben detayına fazla girmeden isimler vereceğim aklıma geldikçe ve internetten gördüklerimden. Bunlardan özellikle kutu oyunları çok eğlenceli olacaktır fakat bunları temin etmek gerekiyor. Listeye eklenebilir dediğiniz oyunları da yorumlarda belirtirseniz sevinirim.

Benim evimde olanlardan başlamak istiyorum:
  • Scrabble
  • Koridor (Quoridor)
  • Tabu
  • Jenga
Bunlara ek olarak da bende yok ama bildiğim güzel oyunlar:
  • Mangala
  • Satranç
  • Abalone
  • Monopoly
  • UNO
  • Solo Test
Bazı oyunların da bir okulun sosyal medya hesabından önerildiğini gördüm ve mutlu da oldum. Çünkü bu süreçte evde kalan veli ve çocuklar için sadece EBA vs. yerlerden ders çalışıp, test çözmekle geçmemesi gerektiği, beraber güzel vakit geçirmek için de fırsat olduğunu düşünüyorum. Gönderi ve oyunların resimlerini görmek isterseniz, hem de kaynakça olsun benim yazım için de :) : TIKLA

Bu oyunlar ve daha fazlası için kutu oyunları linki: TIKLA

Kendi çocukluğumdan aklıma gelen oyunlar da oldu:

  • İsim-Şehir
  • Hırsız-Polis
  • Tombala
  • Sessiz Sinema
  • SOS
  • Sıcak-Soğuk 
  • BOM!
  • Kabak
Oyunlardan bahsettik, tabiki birlikte yapılacak tek şey oyun değil, belki çocuklarımızla ve ailemizle beraber uzun ve güzel kahvaltılar yapmak, sohbet etmek bile kâfi gelecektir. Fakat ben evde oluşumuz ve sadece çocuklarımız için düşündüğümüz şeyin eğitim olduğunu ve gündemimizin sadece #uzaktaneğitim olmaması gerektiğini düşünerek bu yazıyı kaleme aldım.

Başta kendi yaptığımdan neden bahsettim diye düşünebilirsiniz. Kendim adıma evde kalışımı pozitif anlamda nasıl işe yarar hale getirebileceğimi göstererek sizlere de ışık tutmak istedim. Benim çocuğum yok, fakat çocuğu olanlar için buna herkes katılacaktır, hayattaki en önemli şey çocuğunuz olacaktır. Çocuğunuza sadece otur ders çalış, kitap oku demek yerine birlikte keyifli vakit geçirmenizin de doğru ve güzel olacağını, çocuğunuzun çocukluk yıllarını kaçırmamanız için tavsiye vermek istedim belki de.

Herkese coronasız evlerinde kalmalı günler diliyorum.

(Yazım evlerinde kalabilenler içindir, tabiki işleri nedeniyle kalamayanlara hiç lafımız yok. Örneğin sağlık sektörü çalışanlarımız; onlara Allah kolaylıklar versin, inşallah tez zamanda bu süreç ülkemiz adına bir an önce son bulur)

YORUMLAR

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: Üzerime düşen? YouTube ve Oyunlar Üzerine..
Üzerime düşen? YouTube ve Oyunlar Üzerine..
Corona virüsü sonrası okulların tatil olması sebebiyle çocuklarla evlerinde daha çok vakit geçiren velilerimizin, #uzaktaneğitim, ders çalışma gibi aktivitelerin dışında çocuklarıyla güzel vakit geçirebilmeleri için evlerinde oynayabilecekleri oyunlardan bahsetmek istedim.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhG2vlhujt-eeP16I1VNR0F57rI68-N8M_ZCcGpw3uEzk9ovlr6HpiysjQpmTzCxZHEI7kxTSmKSpW2CrTr7pjw_iLFOdJe66BDjNoCHNw3C4xlCmvEVMKP2TPMb1WF9leASKsgTSttpfe5/s320/corona.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhG2vlhujt-eeP16I1VNR0F57rI68-N8M_ZCcGpw3uEzk9ovlr6HpiysjQpmTzCxZHEI7kxTSmKSpW2CrTr7pjw_iLFOdJe66BDjNoCHNw3C4xlCmvEVMKP2TPMb1WF9leASKsgTSttpfe5/s72-c/corona.jpg
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2020/03/uzerime-dusen-youtube-ve-oyunlar-uzerine.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2020/03/uzerime-dusen-youtube-ve-oyunlar-uzerine.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın