We Love English Games

Aranızda oyun oynamayı sevmeyen var mı? Hele ki küçükken ben hiç oyun oynamadım, yok efendim ben doğuştan aristokrat, diplomat, doktor, öğretmen olarak dünyaya geldim, hiç ama hiç çocukluk yaşamadım diyen var mı? İçinizden 'ımm,şey aslında oynamıştık..' sözlerinizi duyar gibiyim. Peki ister miydiniz bir dil size oyun oynatılarak öğretilsin? Ben isterdim. 



"Grammer translation method" yani sizin anlayacağınız tabirle ezberci, öğretmenin otorite olduğu, öğrencinin ise bir ezik muamelesi gördüğü dil öğretimi çok eskide kaldı. Artık öğretmen sınıfta sadece yol gösterici. Geri kalan her şey öğrencide. En yeni metod olan "eklektik yaklaşım" merceğim altında. Eklektik ne mi? Eklektik dil öğretiminde kullanılan tüm metodların karışımı. Günümüz Türkiye'sinde denenen yapılandırmacı yaklaşım yani. O kadar oyunla öğretim, student centered learning dedik biraz da nasıl olur bu oyunla öğretim bakalım mı? 

Size ders anlatırken kullanabileceğiniz basit, eğlenceli, dersi hem sizin hem de öğrencileriniz için çekilir hale getirecek oyunlardan bahsedeceğim.
  • Kelime çağrışımı :)
Biz öğretmenler oyunu kelimeyi söyleyerek başlatıyoruz. Kelimemiz 'house' olsun.

Öğrenciler bununla ilgili akıllarına gelen her şeyi söylüyorlar. Living room, bedroom, bath, armchair etc... 5sn limiti var öğrencinin. 5sn'de ilişkili kelimeyi bulamazsa ayağa kalkar ve en sona kalan kişi oyunu kazanır.
  • Kelimeler yarışıyor
Sınıfı 6'dan fazla olmamak kaydı ile gruplara ayırıyoruz. İlk grup için tahtaya bir öğrenci seçiyoruz grup içinden sonra o öğrencinin eline tebeşiri verip, bir harf seçiyoruz. O öğrenci aklına gelen tüm kelimeleri yazıyor o harfle başlayan. Grup arkadaşlarından yardım alabiliyorlar tabi sessizce. Sonra diğer grup kalkıyor. Onlara da farklı bir harf verilerek aynı durum isteniyor. En son hangi grup en fazla doğru kelimeyi verilen zamanda yaptı ise kazanan o grup oluyor :)
  • Son harf oyunu
Çoğu öğretmenimiz bu oyunu oynatmıştır. İngilizce bir kelime söylenir ve o kelimenin son harfi ile yeni bir kelime bulunur. Oyun bu kadar basit:)
  • Vücudun bölümleri
Bu oyun vücudun bölümlerini öğretmek için güzel bir seçenek. Her öğrenci bir adet kağıt edinir. Bir öğrenci ayağa kaldırılarak "how many heads does it have? Is it big/tall?" gibi sorular sorulur. Sorular öğrenci değiştirilerek sorulur ve canavar çizilene kadar sorular sorulur. Oyun versiyonları değiştirilerek yapılabilir. Canavarın vücudunun bölümleri boyanabilir vs...
  • Dokun,Kaç
Yabancı dil derslerinde kullanılabilecek sınıf içi bir oyun olan “Touch and Go” aslında, öğrencilerin oyun oynarken öğrendikleri kelimeleri pekiştirmelerine ve tam öğrenmenin oluşmadığı öğrencilerdeki eksiklikleri gidermek için oynatılabilecek çok zevkli bir oyun. Öğretmen, işledikleri konulara göre, belirlediği kelimelere ait olan görselleri tahtaya yan yana, bir sıra halinde yapıştırır. Sınıfı iki gruba ayırır ve öğrenciler bir grup sağ, diğer grup sol taraftan olmak üzere sırayla tahtaya gelerek, görsellerin olduğu resme dokunur ve kelimeyi söyler. Kelimeyi söyledikten sonra yanındaki görsele geçer. Bunu mümkün olduğunca hızlı bir şekilde yapıp, diğer tarafa ulaşmaya çalışır. Diğer grubun üyesi ile karşılaştıklarında ise “kaya, kağıt, makas” oyununu yapar ve bu oyunu yenen yürümeye devam ederken, yenilen grup sırasına tekrar geçer,  diğer grubun sıradaki öğrencisi oyuna baştan başlar. Sınıf içinde oynatılabilecek, gayet eğlenceli ve öğretici bir oyun.
  • Sözlük yarışması
Sınıf gruplara ayrılıp tahtaya bilinmeyen öğretilmek istenen kelimeler teker teker yazılır ve her seferinde sözlükten kelimeyi ilk bulup söyleyen grup 1 puan alır. Yarışma sonunda en çok puan alan grup kazanmış olur. Bu şekilde sözlük kullanmayı da öğrenmiş oluyorlar. Benimkiler başlarda hangi harf hangisinden sonra gelir bilmiyorlardı, bu sayede baya öğrendiler :)
  • Meyve sepeti
6 tane sırayı yuvarlak biçimde diziyoruz. 6 tane öğrenci seçiyoruz. Çapraz oturan her iki öğrenciye bir meyve ismi veriyoruz. Örn. strawberry. Öğretmen de ortada duruyor. Siz hangi meyvenin ismini söylerseniz o iki öğrenci kendi arasında yer değiştiriyor. Yada fruit basket diyoruz. O zamanda bütün meyveler kendi aralarında yer değiştiriyor. Öğretmende öğrenciler yer değiştirirken onlardan birinin yerine oturmaya çalışıyor. Bu durumda ortada kalan kişi ebe oluyor. O da bir meyve söylüyor ve devam ediyor. Biraz gürültülü oluyor ama eğlenceli.

Bunlar benim de sınıfımda oynattığım oyunlardan birkaçı. Sizlerde linkini verdiğim bu siteden sınıfınıza uygun olanları seçip oynatabilirsiniz. Başka branştan öğretmen arkadaşlar da bu oyunları kendi branşlarına göre uyarlayabilir. Sağlıcakla kalın..

YORUMLAR

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: We Love English Games
We Love English Games
Öğretmenlerimiz için sınıflarında İngilizce hangi oyunlar oynanabilir ve nasıl oynandığı ile ilgili tavsiyelerde bulundum
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgiHtxZHiczepVohC7YoGx32TEkg2ka3hSQ4ajs1fPeRUcuilcBW_bFe9ybHRjJ04Rcp2WbjGl0OERkViaG1VgLba05pnw3I6gHBC3To531Miyv_RRsZo7YdqKCdBuiCa1M0QTExpLPuS1g/s1600/eng.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgiHtxZHiczepVohC7YoGx32TEkg2ka3hSQ4ajs1fPeRUcuilcBW_bFe9ybHRjJ04Rcp2WbjGl0OERkViaG1VgLba05pnw3I6gHBC3To531Miyv_RRsZo7YdqKCdBuiCa1M0QTExpLPuS1g/s72-c/eng.jpg
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2015/08/sinif-ici-oyun.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2015/08/sinif-ici-oyun.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın