Mobil Uygulamalar İle Dil Öğrenimi

İnternet hayatımızın vazgeçilmez parçalarından biri haline gelmeye başladı. Her ne kadar kötüye kullanım giderek artsa da ben hala iyiye kullananlarında olduğunu düşünerek bu yazımı onlar için paylaşmak istedim. Bir İngilizce öğretmeni olarak sizlere ilk blog yazımda (TAZE BİR BLOGGER OLARAK) internet üzerinden dilinizi geliştirebileceğiniz faydalı sitelerden bahsetmek isterim. Ondan önce dil öğretimi ile ilgili bir kaç gözlemimden bahsedeceğim.

Dünya'nın en kalabalık nüfusu Çin'de olmasına rağmen İngilizce 'Dünya Dili' olarak adlandırılır. Bu dil bu kadar önemli bir durumda iken 'Bilmemek ayıp değil,öğrenmemek ayıp' diyerek bu dili öğrenmek için kendimizi zorlamamız gerektiğini düşünüyorum. Ancak bir dil öğretmeni olarak tavsiyem tüm yabancı dillerin öğretilirken sevdirilmesidir. Ben öğrencilerime önce kendimi sevdirerek başladım ilk öğretmenlik hayatıma. Gözlemlerimin sonucunu sizle paylaşıyorum: 2-3-4. ve 5.sınıflar beni sevdikleri için derse alakaları arttı. 6. ve 7.sınıflar ise artık ortaokul oldukları için onlarla ilk tanıştığımda İngilizce'ye karşı önyargıları oluştuğu için beni sevseler dahi dersi sevemediler, sıkıldılar. Çünkü, farklı bir şeyler bekliyorlardı. O yaşa gelmişlerdi ve anaokulundan beri İngilizce görmelerine rağmen İngilizce konuşamıyorlardı. Şevkleri kırılmıştı, haklılardı.

Öğrencilere farklı bir yöntem denenmemişti bugüne kadar. İngilizce öğretmeni gelir, klasik bir giriş ile 'Good morning students' der. Sınıfta kullanılan sabit cümleler 'Open your book', 'Be quiet', 'Read the sentences', 'Fill in the blanks' v.s... Ben yazarken sıkıldım :) Çocukları hep kısıtlayan cümleler. Ben böyle olmamaya karar vermiştim. Şu anda uyguladığım sistem çocukların dilden önce beni sevmesi. Sonra aldığım tepki 'Öğretmenim keşke her gün her saat İngilizce olsa!' Çocuk benimle mutlu. Benim yanımda Türkçe konuşması yasak da olsa her gördüğü yerde sarılıp 'I love you teacher' diyen tatlı öğrencilerim. Evet, sonuç bu: Önce hangi dili öğreteceksek o dili sevdirmeli. Öğretmen yaratıcı olmalı. Her konu ile ilgili anında bir oyun, bir güldürü bulmalı. Tabiri yerinde ise sınıfın şaklabanıdır öğretmen :)

Ufaktan öğretmenliğimden bahsettikten sonra, şimdi asıl konumuza geri dönelim. Hep küçüklerden bahsettik. Peki bu büyümüş ve kaderin tokadını yemiş, karşısına iyi bir İngilizce öğreticisi çıkmamış geçmişin İngilizce tembelleri, ama geleceğin mühendisleri, doktorları, hemşireleri, iş adamları, öğretmenleri ne olacak? Onları kim kurtaracak? Dili konuşulduğu yerde öğrenmek gerekir. Ancak hepsinin böyle fırsatları yok. Oturdukları yerden bu işi halletmeleri gerek. İşte onlar için kendim de kullandığım bir kaç site paylaşmak istiyorum.

  • Duolingo: Duolingo - Bedavaya İngilizce Öğrenin
  • İlk sırayı Iphone'umda da ücretsiz kullandığım Duolingo uygulamasına ayırmak istiyorum. Bu uygulamanın en güzel yanı, tüm diller seçeneğinin olması. Sadece İngiliz dili değil, aklınıza gelebilecek bir çok dil için pratiğinizi bu uygulamadan yapabilirsiniz. Ayrıca Türkçe dil seçeneği de bulunuyor ;)




  • Sesli Ekranlar Bilisim ve Egitim A.S: Voscreen
  • Video tabanlı bir sitedir. Voscreen sitesinde film sahnelerini izleyebilirsiniz. İngilizce öğrenmek kısa İngilizce film sahneleri ile daha eğlenceli olabilir. Hem herkes illa ki aynı hafıza tipine sahip olmayabilir. Bu uygulama da görsel ve işitsel zekaya sahip kişiler için uygundur.




  • LinguaLeo: LinguaLeo ile İngilizce
  • Bu uygulamada piyasaya yeni giren uygulamalardan bir tanesi. İlk olarak ilgi alanlarını ve İngilizce dinleme, okuma, yazma ve anlama seviyeni belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Eğlendiğinizi göreceksiniz ve kendiniz ile yarışacaksınız ;) 
     
     
     

  • Khan Academy: Khan Academy: learn math, biology, chemistry, economics, art history and almost anything for free
  • 'Herkes için sonsuza kadar ücretsiz' sloganı ile yola çıkan Khan Academy global bir eğitim sitesi. Tarihten tutunda, matematiğe, sanata varana kadar her türlü ilgi alanınızla ilgili İngilizce eğitim videosu bulabileceğiniz, özellikle bir dersi İngilizce anlatan öğretmenlerimiz için uygun bir eğitim sitesi. Bazı kolejlerde Fen bilgisi, Matematik gibi dersler 'İngiliz Dili' kullanılarak anlatılır. Böyle durumlar için faydalanabileceğiniz bir site.
     
  • Arsen Gasparyan: EngVideos
  • Gramer kitaplarından öğrenemeyeceğiniz günlük konuşma bilgilerini barındıran, başarılı bir interaktif ingilizce öğrenme sitesi. Eğiticiler Kanadalı veya Amerikalı. Anlıyorum ama konuşamıyorum kalıbını zihnine yerleştirip, dilinin kilitlenmesine neden olan kişilerde kilidi açabilecek anahtar olabilir. Kelime anlamları ortamdan ortama farklılaşabiliyor; mesela bir barda içki isteme şeklinden, imao, lol gibi saçma kısaltmaları dahi anlatabilmeye kadar durumu özetlemişler. İş toplantılarında istenmeyen teklifler nasıl reddedillir ve toefl için çeşitli ipuçları...

    Kısacası biliyorum, anlıyorum ama konuşamıyorum sorunu, aslında bildiğimiz kelimeleri hangi ortamlarda kullanmamız gerekliliğini bilmememizden kaynaklanıyor. Burada videoları bulunan kişilerin sempatik tavırları; 'özellikle amerika'da veya Kanada'da ingilizce konuşuyorsanız bakın, biz bu kelimeyi (örnek veriyor) burada kullanmayız şöyle bir cümlede (cümle kuruyor) kullanmanız daha etkili olacaktır' gibi öneriler sunarak kafa karşıklığına çözüm sunuyorlar.

Şimdilik bu kadar... Bir sonraki konum İngilizce öğretilirken kullanılabilecek etkinlikler olacak ;) Her sınıf seviyesi için ayrı ayrı etkinlik paylaşacağım ;) Görüşmek üzere.. Kocamın blogundan sevgilerle. He bu arada: o da aynı sizin gibi üzülmeyin beni anlıyor ama henüz o da konuşamıyor :)

YORUMLAR

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: Mobil Uygulamalar İle Dil Öğrenimi
Mobil Uygulamalar İle Dil Öğrenimi
Telefondan İngilizce eğitimi ile ilgili hangi mobil uygulamaların kullanılabileceği ile ilgili tavsiyelerim
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgTD-uGsFZKCC39kwP_F1B9qIiftgcXvgcrFy6bLk2AQaTwtUoY1lWH0egYBqBGy-1VuecJ41b1DQ5847HGCNGqyPuXiIWh6NUHxDALY73OIEtaKgMVooyIRtKGXjprzQSYxfDE_-0z5DyF/s1600/stock-footage-english-education-theme.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgTD-uGsFZKCC39kwP_F1B9qIiftgcXvgcrFy6bLk2AQaTwtUoY1lWH0egYBqBGy-1VuecJ41b1DQ5847HGCNGqyPuXiIWh6NUHxDALY73OIEtaKgMVooyIRtKGXjprzQSYxfDE_-0z5DyF/s72-c/stock-footage-english-education-theme.jpg
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2015/03/mobil-uygulamalar-ile-dil-ogrenimi.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2015/03/mobil-uygulamalar-ile-dil-ogrenimi.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın